Trygg e-handel Norge

Om noe går feil


Trygg E-handel kan ikke selv gjennomføre en juridisk prosess mot en bedrift som er godkjent Trygg E-handel, og som ikke oppfyller kravene. Men vi kan og vil frata bedriften godkjenningen og retten til å bruke kvalitetsmerket Trygg E-handel. Vi vil også hjelpe deg med å få innfridd din rett, og gi deg råd om hvordan du best kan oppnå dette.

Anser du at en godkjent Trygg E-handel ikke lever opp til merkets standard, kan du sende en klage til oss. (klikke her for å sende en klage).

Anbefalt fremgangsmåte om noe går feil når du handler med en Trygg E-handel.


1.

Ta alltid først kontakt med netthandelen.

Forklar problemet. Trenger du hjelp til å skrive et brev, benytt en av de ferdige brevmalene du finner her.

Send brevet til forbruker@tryggehandel.no
        

 

2.

Dersom du ikke får den løsningen du mener å ha krav på:
- Prøv en gang til. Legg vekt på å finne et kompromiss begge kan leve med
- Hvis det ikke nytter, ta kontakt med det lokale Forbrukerrådet


3.

Ta kontakt med det lokale Forbrukerrådet.

 

Visste du at..


Det sendes 11 000 000 Netthandelspakker i Norge hvert år… Og netthandlere er MER tilfredse enn de som handler i fysiske butikker.


Kilde:
Distansehandel Norge Trygg E-handel | Hovedside