Trygg e-handel Norge

Levere klage


Her kan du sende inn en klage på en av våre Trygg E-handel godkjente nettbutikker. Din klage vil bli tildelt et klagenummer. Alle klager vil bli håndtert, fulgt opp og besvart personlig av en av Trygg E-handels kontrollører.

 

Hva skal til for å få en klage behandlet?

 

•    Du skal ha foretatt et kjøp fra en av våre Trygg E-handel godkjente nettbutikker.
•    Klagen skal vedrøre noen av de 12 krav godkjennelsen er basert på.
•    Du skal gi utfyllende og riktige informasjoner om kjøpet.


Trinn merket med * er obligatoriske!


Trinn 1: Velg nettbutikk *





Trinn 2: Velg et eller flere områder som klagen omhandler:*


Du kan få en mer detaljert beskrivelse av hvert område ved å holde pekeren over det aktuelle området.

1. Firmaopplysninger

2. Firmaets support og tilgjengelighet

3. Forbrukerens rett til hjelp

4. Produkter og totalkostnader

5. Leveringstid

6. Tilbakebetaling

7. Angrerett

8. Reklamasjon og garanti

9. Bruksanvisninger

10. Salg til mindreårige

11. Finansiell sikkerhet

12. Personopplysninger og sikre betalingsløsninger

13. Øvrig, netthandleren har brutt norsk lov



Trinn 3: Beskriv hendelsesforløpet i saken så detaljert som mulig.*





Trinn 4: Lim inn eventuelle mailkorrespondanse om saken.





Trinn 5: Informasjon om eventuelle kjøp


Dato for kjøp:
Ordrenr.:
Kundenr.:
Betalingsmåte:


Trinn 6: Kontaktinformasjon*


Ditt navn*:
Ditt telefonnr.:
Ditt mobilnr.:
   
Din e-post adresse*:
Bekreft din e-post adresse*:


Trinn 7: Avslutt


Din klage vil bli tildelt et saksnr. Dette og en bekreftelse vil bli sendt til din oppgitte mail-adresse. Når din klage er blitt behandlet vil du få informasjon om dette via e-post.

Visste du at..


8 av 10 distansekjøp skjer via internett. De resterende 20 prosent skjer via telefon eller svarkupong


Kilde: Posten Norden
Distansehandel Norge Trygg E-handel | Hovedside