Om noe går feil
Trygg E-handel kan ikke selv gjennomføre en juridisk prosess mot en bedrift som er godkjent Trygg E-handel, og som ikke oppfyller kravene. Men vi kan og vil frata bedriften godkjenningen og retten til å bruke kvalitetsmerket Trygg E-handel. Vi vil også hjelpe deg med å få innfridd din rett, og gi deg råd om hvordan du best kan oppnå dette.
Anser du at en godkjent Trygg E-handel ikke lever opp til merkets standard, kan du sende en klage til oss. (klikke her for å sende en klage).
Anbefalt fremgangsmåte om noe går feil når du handler med en Trygg E-handel.
1.
Ta alltid først kontakt med netthandelen.
Forklar problemet. Trenger du hjelp til å skrive et brev, benytt en av de ferdige brevmalene du finner her.
Brevmal feil på varen Omleveranse
Brevmal feil på varen ønske om rettelsen
Brevmal feil på varen - prisavdrag
Brevmal feil på varen - reparasjon
Brevmal for sen leveranse
Send brevet til [email protected]
2.
Dersom du ikke får den løsningen du mener å ha krav på:
- Prøv en gang til. Legg vekt på å finne et kompromiss begge kan leve med
- Hvis det ikke nytter, ta kontakt med det lokale Forbrukerrådet
3.
Ta kontakt med det lokale Forbrukerrådet.



Visste du at..2002: 18 % hadde handlet varer på internett det seneste året i Norge | ![]() |
